rutsFM stuurde mij naar de persvoorstelling van alweer het vierde deel uit de franchise genaamd, ''The First Purge'' om te kijken hoe ik me ditmaal zou voelen.

Guilty Pleasures bestaan voor mij niet. Sommige mensen vinden het misschien gênant om een liedje van Justin Bieber leuk te vinden, dus wat doen ze? Ze luisteren, maar nog belangrijker, genieten er stiekem van. Veel mensen hebben dit ook met bepaalde films. Persoonlijk heb ik dit met helemaal niks, ik bekijk en beluister alles en schaam me er nooit voor om toe te geven of ik het leuk vind, ongeacht wie het zingt of erin acteert. Hoe kan het dan, dat ik bij The Purge films zoiets heb van, ik HOOR dit niet leuk te vinden, maar ik vind het fantastisch!? PrutsFM stuurde mij naar de persvoorstelling van alweer het vierde deel uit de franchise genaamd, The First Purge om te kijken hoe ik me ditmaal zou voelen.

De titel verraadt denk ik flink dat we hier met een prequel te maken hebben. Persoonlijk vind ik dat de titel The Purge Experiment de film beter had gesierd, aangezien we hier niet te maken hebben met een landelijke Purge, maar letterlijk een experimentele Purge, beperkt tot een klein eiland genaamd, Staten Island in de U.S.A.

Review The First Purge

In de vorige drie films waren de politieke beweegredenen van het jaarlijkse ”purgen” aardig duidelijk, maar net als je denkt dat het er niet dikker bovenop gelegd kan worden weet The First Purge me hier toch in te verbazen. De nieuwe gevormde overheid wil van arme sloebers af en de jaarlijkse purge is een ”slimme” en ”onopvallende” manier om dit gedeeltelijk voor mekaar te krijgen, blablabla je kent het wel, het is verdomme deel 4, so lets move on.

The First Purge | Officiële Trailer

Misschien wel het enige teleurstellende wat ik uit The first Purge haalde is dat hij net even een tikkie minder grof en bruut is dan zijn 2 voorgangers, waarschijnlijk omdat iedereen even moest wennen aan het idee van het purgen. Dit te hebben gezegd haalt het niet weg dat het nog steeds een supervette en brute actiefilm is, ongeloofwaardiger dan ooit tevoren, maar nog steeds erg vet!

Helaas moeten we het ditmaal ook zonder badboy Frank Grillo doen, maar de grote gespierde druglord die hem vervangt doet een aardige job als tough guy. Waar hij al zijn vecht en schiet skills vandaan heeft moet je mij niet vragen, dus met andere woorden verwacht niet te veel karakter ontwikkeling van deze film. Er zitten genoeg personages in, maar wie ze precies zijn en wat ze doen gaat volledig aan de kijker voorbij.

Review The First Purge

Het belangrijkste is dat ondanks dat ze wat minder all-out zijn gegaan met de gore in het vierde deel, ik alsnog flink heb genoten van de actie en met heel wat voldoening de zaal uitliep. Ben je op zoek naar een film waar je niet te veel bij hoeft na te denken en gewoon lekker met een bak popcorn in je hand van wilt genieten? Dan is ”The First Purge” zeker wat voor jou! Van mij krijgt The First Purge 3 en een halve ster en hopelijk duurt het nog effe voordat we The Last Purge krijgen te zien.