okt 082018

Review Venom

Beste Tom Hardy,

Toen ik de trailers bekeek van de film Venom waarin jij de hoofdrol van Eddie Brock ging vertolken, kreeg ik niet zo een prettig gevoel bij wat ik zag. Je acteerprestatie oogte een beetje over the top en het design van Venom was ik ook niet bepaald over te spreken, om maar een paar dingen op te noemen. Met enige tegenzin accepteerde ik de uitnodiging voor de persvoorstelling die Pruts mij stuurde en met bar weinig optimisme betrad ik de bioscoopzaal, voorbereidend op een grote teleurstelling.

Review Venom

In deze brief wilde ik graag mijn excuses aan je aanbieden voor het feit dat ik je heb onderschat! Ik had beter moeten weten. Je bent een van de beste acteurs van deze generatie en dat heb je ons wederom laten zien in Venom. Jouw vertolking van Eddie Brock was simpelweg awesome en ondanks mijn ontevredenheid met de look van Venom, waren het Eddie en Venom samen die deze film een genot maakten om naar te kijken.

Review Venom

Het viel me wel op dat de verantwoordelijke partijen voor deze film er erg bewust voor kozen om de meest veilige route te nemen met de aanwezige karakters. Veel mensen hadden graag een R rated Venom film willen zien met meer bloed en grof taalgebruik. Ik persoonlijk ook, maar hetgeen wat mij het meest opviel en misschien ergens toch wel een beetje stoorde, is dat er is besloten om van Venom maar eigenlijk gewoon direct een held te maken.

Review Venom

Venom is geen held, en zelfs zijn status als anti-held is iets wat hij heeft moeten verdienen of beter gezegd, iets waarin hij later in is omgedoopt. Het had het karakter waarschijnlijk beter gestaan als hij gewoon volledig evil uit de startblokken was geschoten en misschien later in een eventuele cross-over met Spider-man zich noodgedwongen moest gedragen, en dus zo de status anti-held had kunnen verdienen.

Review Venom

Ik vind dat de film onverdiend wordt afgeslacht door de critici, het kwam allemaal een beetje traag op gang, maar nadat Venom eenmaal zijn entree maakte bleef de film vermakelijk tot aan de aftiteling.

Venom is niet perfect, en er is genoeg ruimte voor verbetering, ik hoop dan ook dat die kans er komt, maar als die kans komt, hou er dan rekening mee dat Venom dan echt moet schitteren, anders hangt de geur van een reboot alweer gauw in de lucht.

Review Venom

Nogmaals excuses met 3 en een halve ster voor Venom.

Foto's: Universal