Marvel Super Heroes 2 Review

Ik zal maar meteen uit de gamekast komen en opbiechten dat ik nooit eerder een Lego game heb gespeeld, maar als filmliefhebber kon ik deze game natuurlijk niet laten liggen. Of had ik dat misschien beter wel kunnen doen?

Marvel Super Heroes 2 Review

De tijd dat Lego alleen maar een speelgoed was dat voor lege bankrekeningen zorgde bij verzamelaars die de grote sets aanschaften, of het speelgoed dat zorgde voor ondraaglijke pijn aan de zool van je voet als je weer eens met je blote voeten op een stukje Lego stapte in de kamer van je kind ligt nog niet echt achter ons, maar Lego is tegenwoordig zo veel meer. Want Lego is de laatste tijd ook goed bezig op het witte doek, met The Lego Movie hadden ze al een dikke hit te pakken en met Lego Batman kwamen ze met een Batman die mensen wel wilden zien (sorry DC, maar het is gewoon zo). Maar ook hun games doen het goed. Voor de Nintendo Switch was er al Lego World en het heerlijke Lego City Undercover en nu is er dus Marvel Super Heroes 2.

Het doel in deze game is om Kang The Conqueror, een slechterik uit de Avengers comics, te verslaan. En dat doe je niet met één karakter, maar met zo’n beetje alle Marvel superhelden. De game begin je met de Guardians Of The Galaxy, maar al snel verzamel je steeds meer Marvel helden. En dat zijn niet alleen de bekende helden uit de films van de laatste jaren, maar ook de minder bekende helden komen je een handje helpen. En je hebt ze ook allemaal nodig, want elke held heeft zijn eigen vaardigheid en je hebt voor elke uitdaging een ander nodig. Of het nou Thor met zijn hamer of The Hulk met zijn brute kracht is, ze komen allemaal van pas. Daar zit ook meteen de eerste moeilijkheid in, want af en toe ben je wel even aan het aanklooien voordat je de juiste held hebt gekozen voor de uitdaging waar je mee bezig bent. Maar ja, dat houdt je lekker bezig moet je maar denken.

De gameplay is zoals je dat van een Lego game mag verwachten lekker simpel en ze houden het vaak vrij eenvoudig door er voor te zorgen dat je eigenlijk maar één kant op kan, al zijn er ook wel momenten dat je wel eens vast komt te zitten en je geen flauw idee hebt welke kant je nou op moet. Maar met een beetje rondlopen kom je er dan vaak toch wel weer uit. Ook is de overvloed aan blokjes soms iets wat tegen je werkt en het je lastig kan maken om goed te zien of iets een vlak oppervlak is of toch niet. Het verhaal (en dus de game) houdt het het tempo er lekker in en zit vol met goede humor en je kan er lekker op los knallen, wat zorgt voor een behoorlijk bloedbad…of beter gezegd blokjesbad. Maar het is niet alleen maar shoot ‘em up, want vaak genoeg moet je met de onderdelen van iets dat je zojuist aan gruzelementen hebt geschoten weer iets nieuws bouwen dat je dan weer nodig hebt om verder te komen of om weer iets anders aan gort te schieten. De controls zijn ook simpel te beheersen, al moet wel gezegd worden dat het vliegen en landen soms best een hachelijke onderneming is en je misschien wat vaker moet oefenen om een beetje onder de knie te krijgen.

Marvel Super Heroes 2 Review

Marvel Super Heroes 2 kan je uiteraard ook met meerdere spelers spelen, maar doordat het in je eentje al een behoorlijke drukke gameplay is werd het mij met twee spelers al snel een te chaotisch geheel en dus zou ik aanbevelen om deze game lekker in je uppie te gaan spelen. En laat je ook niet afschrikken door de Lego naam, want deze game is zeker niet voor de allerkleinsten (je hebt dus geen Sinterklaaskado laten schieten), maar is wel prima te spelen voor de iets oudere kinderen. Al moet je misschien in de buurt blijven om ze af en toe een handje te helpen. Mijn oudste van 9 kwam er regelmatig echt niet uit en dan kunnen ze best een zetje in de juiste richting gebruiken. Maar als het spul dan in bed ligt kan jij zonder je druk te maken over vreemde blikken van langs je raam lopende buren  deze game met een gerust hart gaan spelen.

OORDEEL: Met eerst al de release van Super Mario Odyssey en nu dus Marvel Super Heroes 2 komen ze bij Nintendo eindelijk goed op stoom. Waar de meeste hardcore gamers eerst nog een afwachtende houding hadden (en misschien wel terecht) ten opzichte van deze console zullen er nu toch zat zijn die dan toch overstag zullen gaan en ik verwacht dat de Nintendo Switch en deze Lego game een plekje zullen vinden onder menig kerstboom. Marvel Super Heroes 2 is een zeer vermakelijke game die niet snel zal vervelen en die je maar moeilijk uit kan zetten dankzij het lekkere vlotte tempo van de game. Marvel Super Heroes 2 ligt vanaf nu in de winkels en is ook te koop via de Nintendo eShop.

Marvel Super Heroes 2 Review