Review Spiderman: Homecoming

Het is een groot zooitje als het aankomt op wie de rechten bezit van welke superheld. Vreemd genoeg is Marvel niet in het bezit van de rechten van al haar superhelden en zijn deze rechten verspreid over verschillende studios. Spider-Man is in het bezit van Sony. Aan alle Spider-Man films die voorheen zijn uitgekomen, heeft Marvel waarschijnlijk niet zoveel geld verdient als dat je zou denken. Na zeer teleurstellende opbrengsten van The Amazing Spider-Man 2 uit 2014, heeft Sony Pictures een deal gemaakt met Marvel. Wat ik van deze deel begrepen heb, is dat Sony, Spider-Man aan Marvel zou uitlenen, maar in ruil moest Marvel Sony wel helpen met het opbouwen van wederom een nieuwe Spider-Man franchise. Het eerste resultaat van deze samenwerking was het verschijnen van Spider-Man, in Captain America: Civil War. Deze reboot van Spider-Man werd zeer positief ontvangen en nu mag Spider-Man schitteren in zijn eerste stand alone film genaamd, Spider-Man Homecoming, met een beetje hulp van Iron Man, dat wel.

Review Spider-Man: Homecoming

PLOT: Ditmaal zien we Tom Holland in de rol van Peter Parker en Spider-Man. Tom Holland is met 19 jaar jong, de jongste acteur die Spider-Man tot nu toe heeft gespeeld. Zowel Tobey Maguire als Andrew Garfield hebben in mijn ogen beide zeer verschillende, maar zeer goeie Peter Parker en Spider-Man karakters neergezet, maar Tom Holland is zonder twijfel mijn favoriet.

Review Spiderman: Homecoming

Naast Marisa Tomei gecast als aunt May en Michael Keaton als de villain Volture, ben ik persoonlijk niet dol op de rest van de casting choices. Ik heb persoonlijk niks tegen het casten van acteurs van een andere etniciteit dan de etniciteit wat je van dat karakter gewend bent, maar in Spider-Man: Homecoming ging het een beetje overboard.

Review Spiderman: Homecoming

Tony Stark aka Iron Man is aanwezig als een soort van mentor van Peter Parker en Spider-Man, maar gelukkig is zijn aanwezigheid niet dusdanig groot, dat Spider-Man wordt overschaduwd in zijn eigen film.

Review Spiderman: Homecoming

Godzijdank zien we deze keer niet dat Peter Parker word gebeten door een radioactieve spin, of dat hij Uncle Ben verliest door een tragische gebeurtenis. Marvel heeft duidelijk naar zijn fans geluisterd en gedacht dat een derde keer een origin story verfilmen echt onnodig zou zijn. Het verhaal wordt dan ook erg simpel gehouden en je kan het bijna beschouwen als een grote auditie voor Spider-Man om The Avengers te mogen joinen.

Review Spiderman: Homecoming

Er komt wat tegenstrijdigs aan, dus je bent gewaarschuwd. Ondanks dat Tom Holland mijn persoonlijke favoriete Spider-Man is en Spider-Man: Homecoming denk ik wel de beste Spider-Man film is, heeft Spider-Man Homecoming HELAAS niet zoveel indruk op me weten te maken als Spider-Man 1 en 2 dat hebben gedaan…………….

Review Spiderman: Homecoming

Begrijp me niet verkeerd, ik heb met plezier naar Spider-Man: Homecoming gekeken. De villain was fantastisch, de actie was goed, maar over het algemeen was er niks echt memorabel aan deze film. Veel van de humor was het gewoon net niet en het was overduidelijk dat Marvel koos voor een high school kids movie, waardoor de film met zijn humor soms een beetje kinderachtig uit de hoek kwam.

Review Spiderman: Homecoming

Het moet gezegd worden dat Spider-Man wel in mijn top 3 favoriete superhelden zit. Mijn verwachtingen voor deze film waren dan ook best hoog. Ik ben niet echt teleurgesteld in de film, maar wel een beetje in hoe de film is geworden, weer tegenstrijdig ik weet het…..maar misschien nu ik jou heb laten weten dat je je moet voorbereiden op een high school film, heb ik jou deze teleurstelling weten te besparen.

Review Spiderman: Homecoming

Spider-Man: Homecoming slingert net voorbij 2 en een halve ster naar 3 sterren hier op PrutsFM en draait nu in de bioscoop.

Foto's: nbcuni