Game Review: Call Of Duty Black Ops 3

Call of Duty Black Ops 3 aka BLOPS3, ligt alweer een tijdje in de winkels, maar omdat wij hier bij PrutsFM goudeerlijke en onbëinvloedbare meningen hebben, willen wij ons eerst even goed verdiepen in hetgeen wat wij voor jullie gaan reviewen. Dus na het uitspelen van de story mode en na ongeveer een week lang, 13 jarige noobs het leven flink zuur te hebben gemaakt met de online multiplayer, kunnen we nu eindelijk onze eerlijke meningen geven over inmiddels alweer de 12de editie uit de Call of Duty serie, Black Ops 3!

Game Review: Call Of Duty Black Ops 3

Het doet me bijna pijn om het over de campaign te moeten hebben. Ik heb bij elke COD game de campaign met veel plezier uitgespeeld, maar bij BLOPS3 voelde het aan als een echte rotklus. Met 11 missies heb je je na een uurtje of 7, met heel veel gemak door de campaign heen geschoten. De campaign was ontzettend kort, veel te makkelijk en tenenkrommend herhaaldelijk. Ondanks de mogelijkheid om eindelijk weer eens samen met een paar buddys door de campaign heen te knallen, is het nog steeds een onuitdagende bijna onvermakelijke job. Dit grotendeels dankzij het ontbreken van samenwerking met je partner in de missies. Hand in hand met een verhaal dat alle kanten op springt is de campaign persoonlijk de slechtste die ik ooit gespeeld heb.

Heb je een paar buddies om mee te knallen? Laat die campaign dan lekker zitten en ga toch lekker zombies afschieten! Wederom kunnen jij en 3 andere players, hordes aan zombies terug knallen naar het hiernamaals. Dit met behulp van een uitgebreid arsenaal aan wapens die je van de muur grijpt of pakt uit de mystery box, met je welverdiende punten van de vele headshots. Het moet gezegd worden dat ondanks enkele nieuwe toevoegingen, die ik niet voor je zal verklappen, zombies nog steeds ouderwets vertrouwd aanvoelt en over het algemeen weinig vernieuwends met zich meebrengt. Toch mag het ook gezegd worden dat ondanks dat, Zombies nog steeds uiterst vermakelijk is en garant staat voor uren, beter gezegd maanden speelplezier.

Altijd PrutsFM Game Review Call Of Duty Black Ops 3

Dan nu hetgeen waar het bij elke COD game toch echt omgaat, de multiplayer! Ik heb een korte tijd geleden net als duizenden andere, een weekend lang de multiplayer mogen uitproberen met de BLOPS3 béta. Die kreeg van mij 2 van de 5 sterren en werd beoordeeld als een typische COD met weinig nieuws op de tafel. Helaas verandert mijn mening daar niet veel over. De multiplayer is wat het is en het lijkt erop alsof dat niet snel gaat veranderen. Voor vele COD lovers misschien prima zo, maar voor iemand die graag wat nieuws zou willen zien van de franchise is het toch een kleine teleurstelling.

Dit haalt niet weg dat de multiplayer super vermakelijk is. Dankzij de kleine maps, die zelfs voor COD begrippen erg klein aanvoelen, kan je erop rekenen dat de kogels, pijlen, granaten en scorestreaks je constant om de oren vliegen. De gameplay is zoals je van COD gewend bent super snel en vol met actie. Voor mijn gevoel leken de maps, qua structuur, wel verdacht veel op de maps uit de voorafgaande COD spellen en mistte de meeste wapens wat mij betreft ook een beetje kick. Waardoor ik vaak niet echt het bevredigende gevoel kreeg dat ik echt iemand neerknalde. Het selecteren van een specialist class met de daarbij behorende specialist skill, is een dope en nieuwe toevoeging aan de gameplay, maar zorgen niet voor een 100% verfrissend gevoel. Sommige specialist skills zijn namelijk gewoon bepaalde items of killstreaks die je simpelweg nu op een andere manier tot je beschikking krijgt, zoals een gattling gun of een grenade launcher.

Conclusie: Het heeft verder geen nut om inhoudelijk te veel in te gaan op alles wat Blops 3 verder te bieden heeft. Ken je COD? dan ken je Blops 3. Super fun! Super verslavend! maar helaas hetzelfde principe in een iets ander jasje gestoken.

Call Of Duty Black Ops 3 krijgt met de hakken over de sloot van mij 3 van de 5 sterren.

See you next year COD!

sterren-rating-prutsfm-black-ops-3