Game review Return To Arkham

Zelfs voor The Dark Knight is er geen ontkomen aan! Nee nee, ook hij moet er aan geloven, en zich overgeven aan de superkrachten van de remasters en de definitive editions, waar de current gen van consoles nog volop voor word gebruikt. De hoeveelheid games die opnieuw zijn uitgebracht voor ons gamers om te ontdekken of herontdekken is inmiddels niet meer op 2 handen te tellen. De Batman Arkham games zijn games waar ik persoonlijk wel naar uitkeek om te herontdekken in een remaster. Is het het waard om terug te keren naar Arkham Asylum en Akham City op current gen? Of kan ik beter het stof van me oude console afblazen als ik de drang niet kan weerstaan om een van de ouwe Arkham games te spelen?

Game review Return To Arkham

Voor de gamers onder ons die de Arkham games op last gen consoles hebben gemist, om wat voor onacceptabele reden dan ook, zullen met deze remasters waarschijnlijk wel blij zijn. Voor de gamers die Arkham Asylum en City hebben mogen spelen op PS3 of Xbox 360, mogen beginnen met blazen. En tot slot voor de gamers die beide deze games op hun krachtige pc’s in volle glorie hebben mogen spelen, begin maar met uitlachen, want deze remasters zijn as crappy as they come!

Official Batman: Return to Arkham Announce Trailer

Is 60 frames per seconde voor een last gen remake op current gen zoveel gevraagd? Blijkbaar wel, want het enige wat ze hebben gedaan met deze ”remaster” is de graphics een beetje opgepoetst, alle dlc erbij gepropt en het vervolgens uitgebracht als iets wat aanvoelt als een onafgemaakt product, van iets wat voorheen al een perfect afgemaakt product was. Dat de framerate niet geupgrade is tot een mooie soepele 60 fps, kan ze nog enigszins vergeven worden, maar dat de frame rate slechter word met elke glide en dive bomb die ik maak als Bats is onvergeeflijk! De opgepoetste graphics zijn op de een of andere manier alles behalve in het voordeel van de game en zorgen ervoor dat de vele tekortkomingen van last gen soms alleen maar duidelijker worden.

Gameplay Batman Return To Arkham

De Arkham games op pc met NVIDIA hardware als helpende hand is wat ik een beetje voor ogen had voor deze JAREN LATERE remaster op current gen. Er is door mijn grote hoeveelheid aan teleurstelling, geen ruimte meer om het te hebben over het verhaal of de gameplay in deze review. Is je oude console in de buurt? Spoor de Arkham games dan op en beleef ze op last gen, zoals het bedoelt is.

De streak aan goeie reviews op PrutsFM is met 2 sterren voor Return To Arkham bij deze helaas voorbij.

Game review Return To Arkham