BluRay Review: The Wedding Ringer

Stel je bent in the mood voor een fijne romcom/bromance film, is dan The Wedding Ringer precies wat je nodig hebt? Wij namen de proef op de som en bekeken de BluRay.

BluRay Review: The Wedding Ringer

PLOT: De hopeloze loner Doug (Josh Gad) staat op het punt om te gaan trouwen, maar hij heeft helemaal geen vrienden en dus ook geen ‘best man’. Gelukkig is daar professioneel getuige Jimmy (Kevin Hart) om hem uit de brand te helpen. Hij levert zichzelf als getuige en regelt ook een vriendenclub voor de bruidegom.

Het succes van programma’s als Funniest Home Video’s is makkelijk te verklaren. Het zit namelijk vol met mensen die goede ideeën hebben maar het slecht uitvoeren en dat is dan voor de kijker weer erg grappig. Met The Wedding Ringer is het eigenlijk net zo, maar met één wezenlijk verschil: The Wedding Ringer is namelijk niet grappig. De hele film bekruipt je het gevoel dat je naar een slechte versie van Hitch zit te kijken. Of misschien zelfs een Adam Sandler film, waarvoor Adam Sandler zelf niet te porren was omdat hij het script te slecht vond (en dat zegt heel wat). Okay, er zitten best wel wat goede grappen in, maar het zijn er gewoon veel te weinig.

BluRay Review: The Wedding Ringer

Debuterend regisseur Jeremy Garelick brengt met deze film een prima idee om zeep door het gewoon niet goed uit te werken en in sommige komische scenes niet het onderste uit de kan te halen. Zo was er bijvoorbeeld in de scene waarin Doug en zijn ‘vrienden’ het in een potje American Football opnemen tegen zijn schoonvader en diens vrienden veel meer uit te halen door de actie veel harder aan te laten komen voor een beter komisch effect. En ook blijft de relatie tussen Doug en zijn verloofde Gretchen (Kaley Cuoco Sweeting uit The Big Bang Theory), ondanks dat die uitgelegd wordt in de film, wel erg ver gezocht en onwaarschijnlijk. De enige die ongetwijfeld ongeschonden uit dit fiasco komt is Kevin Hart. Deze, in Amerika, zeer populaire komiek heeft inmiddels al een solide fanbase opgebouwd en hem zal deze flater vast wel vergeven worden.

BluRay Review: The Wedding Ringer

EXTRA’S: Het audiocommentaar van regisseur Garelick en Josh Gad is grappig en informatief zonder te technisch te worden en is eerlijk gezegd een betere manier om de film te bekijken. En wat je ook niet vaak ziet is dat het audiocommentaar ondertiteld kan worden. Zeker een aanrader. Er is een featurette waarin de cast verteld over hun ervaringen op bruiloften en verder krijgen we nog wat extra takes, deleted scenes, outtakes, trailers en een videoclip van Aloe Blacc.

OORDEEL: De hele film is één grote gemiste kans en alleen te pruimen voor die hard Kevin Hart fans. Voor de rest van ons is het allemaal erg dertien in een dozijn, waarbij de overige twaalf beduidend beter zijn. De film haalt met moeite één ster, maar krijgt voor het audio commentaar bij de extra’s een ster er bij. The Wedding Ringer ligt nu overal in de winkels.

BluRay Review: The Wedding Ringer