Kunnen Scouts De Wereld Redden?

Zombie strippers, zombie piemels, zombie katten en zombie tieten, Scouts Guide To The Zombie Apocalypse heeft alles in zich om de beste zom-com film ooit te worden. Maar het pakt helaas toch iets anders uit.

Kunnen Scouts De Wereld Redden?

PLOT: Drie puberende scouts zijn op kamp in het bos, terwijl in hun stad de zombie apocalypse uitbreekt. Nu zullen ze al hun scouting vaardigheden aan moeten spreken om de zus van één van hen te redden, zonder daarbij zelf het loodje te leggen.

De makers van Scouts Guide To The Zombie Apocalypse hadden de lat erg hoog gelegd voor zichzelf, want ze wilden een film maken die in de buurt moest komen van The Goonies en Gremlins. Maar dat is ze (natuurlijk) niet gelukt. Scouts Guide mist de komedie van The Goonies en is te gory om net zo family friendly te worden als Gremlins. Maar hun poging om deze twee klassiekers te evenaren is bewonderenswaardig en het levert ook wel een leuke film op die je moeiteloos voor de volle 90 minuten zal vermaken en meer een kruising is tussen American Pie en Shaun Of The Dead, met iets minder sterke grappen.

Wat deze film vooral een lekkere wegkijker maakt zijn de drie hoofdpersonen. We hebben de fanatieke scout Augie, die bij scouting zijn doel in het leven heeft gevonden en niet door heeft dat zijn twee vrienden liever stoppen met de hobby en achter de meiden aan willen. Dan is er de door sex geobsedeerde Carter, die alle gebeurtenissen vast legt aan de hand van selfies en de zombie uitbraak als een grote grap ziet. En de laatste is de serieuze Ben, de man met een missie. Hij wil naar een groot schoolfeest toe om daar de zus van Carter te redden, een meisje waar hij stiekem een oogje op heeft. Ben wordt gespeeld door Tye Sheridan, een naam die je in de gaten moet houden, want hij zal in de Spielberg verfilming van Ready Player One de hoofdrol gaan vertolken.

EXTRA’S: Bij de meeste films zien we tegenwoordig alleen nog maar zeer beknopte making of’s, maar hier niet. Want Scouts Guide To Filmmaking is een zeer uitgebreide bonus feature van een half uur, waarin we mee worden genomen door het hele proces van het maken van deze film. Ook krijgen we nog korte featurettes over de make up artiesten, costume design en over de choreografie van de zombies. En als laatste zijn er twee deleted scenes, die niet echt de moeite waard zijn. Al met al krijg je behoorlijk wat extra’s (bij elkaar een klein uur) voor een film die zelf maar een lengte heeft van anderhalf uur.

OORDEEL: Een prima komedie met genoeg bloed om een bloedbank de komende jaren draaiende mee te houden. Beter dan het had moeten zijn, maar minder goed dan het had kunnen worden. Scouts Guide To The Zombie Apocalypse ligt vanaf vandaag in de winkel.

Kunnen Scouts De Wereld Redden?