Is Er Leven Naast The Walking Dead?

Vanavond gaan we eindelijk weer verder met The Walking Dead, maar wij konden niet meer wachten en dus keken wij afgelopen weekend naar Air met Norman Reedus (Daryl uit The Walking Dead).

Is Er Leven Naast The Walking Dead?

PLOT: Nadat de buitenlucht giftig is geworden na een ramp met chemische wapens worden de belangrijkste en slimste mensen in schuilplaatsen in slaap gehouden. Elke schuilplaats heeft twee medewerkers die elke zes maanden wakker worden om twee uur onderhoud te verrichten. Maar wat als die zelf in de problemen komen?

Een film die leunt op maar twee acteurs moet een heel goed script hebben om hem boeiend te houden en daar schort het vooral aan in Air. Norman Reedus en Djimon Hounsou (Blood Diamond) proberen er nog wat van te maken, maar de film kan gewoon niet boeien en heeft veel weg van een middelmatige Twilight Zone aflevering. Aan de basis van deze scifi film staat een goed idee, maar het schort aan de uitvoering en de beide heren kunnen ondanks hun goede pogingen er ook niks beters van maken. En dan zijn er ook nog behoorlijke plotholes te vinden in Air. Zo wordt ons voorgeschoteld dat de hoofdrolspelers en de lucky few die in slaap worden gehouden in deze schuilplaatsen genoeg hebben aan enkel genoeg zuurstof tijdens hun lange dutje, maar het lijkt ons dat elk lichaam toch ook de nodige voedingsstoffen nodig zal hebben om te overleven.

Is Er Leven Naast The Walking Dead?

Ik moet wel zeggen dat de film er goed uit ziet en de sets doen denken aan de minimalistische scifi films van vroeger. En ook de twee hoofdrolspelers zijn niet eens zo slecht, als je bedenkt dat het materiaal waar ze mee moeten werken van een minimaal niveau is. Reedus zijn karakter heeft veel weg van Daryl uit The Walking Dead, maar is hier een stuk losser en grappiger. Hounsou zet ook een prima vertolking neer en zijn psychische problemen komen goed over. En daarom is het extra jammer dat deze film niet beter uit de verf is gekomen.

Is Er Leven Naast The Walking Dead?

EXTRA’S: Een featurette waarin beide hoofdrolspelers vertellen over hun karakters en een featurette over de totstandkoming van Air.

OORDEEL: Wat een goede film had kunnen worden wordt helaas een strijd om hem niet voortijdig uit je speler te halen. Reedus en Hounsou zijn prima acteurs, maar komen te kort en kunnen je niet anderhalf uur lang boeien. Air ligt vanaf nu in de winkels.

Is Er Leven Naast The Walking Dead?

Beelden: youtube.com | Foto's: waytoblue