De Geschreven Review Van Warcraft

Met een budget van meer dan 150 miljoen dollar, een pre-productie tijd van ongeveer 10 jaar en een aardig goeie cast, is het de bedoeling dat de film Warcraft, gebasseerd op de inmens populaire MMO game, World Of Warcraft, een succesvolle, en geslaagde film franchise gaat worden. Als dit lukt, dan is Warcraft een eenzame geslaagde contender in zijn genre, want goeie films gebasseerd op games, zijn er simpelweg bijna niet, misschien Street Fighter met Jean Claude van Damme, maar that’s it.

De Geschreven Review Van Warcraft

Ik denk eerlijk gezegd dat Warcraft dit wel voor mekaar gaat krijgen. Ondanks dat ik persoonlijk de game nooit heb gespeeld, wist ik me namelijk prima te vermaken in deze fantasy wereld gevuld met fantasy figuren, bestaande uit onder andere orcs, wizards en heel veel magic. Ben jij net als ik, niet vies van een leuke fantasy film, a la Lord Of The Rings style, dan is het bijna safe om te zeggen, dat deze film zeker niet voor iedereen is, maar misschien toch wel wat voor jou!

Warcraft: The Beginning Trailer 2

Het is met een subtitel als The Beginning wel duidelijk dat dit de eerste film wilt zijn van vele nog te volgen. Omdat deze hele wereld nog aan de meeste kijkers voorgesteld moet worden, is het niet vreemd dat er een beetje veel informatie op je afkomt in een keer. Persoonlijk ervoer ik dit wel als een beetje verwarrend, maar is het ondanks wat backstabbing tussen mens en orc, een verhaal van simpelweg, dark vs light en good vs evil. Gelukkig werden mijn ogen gezegend met prachtige special effects en zo nu en dan een aardig dope actie scene, wat eigenlijk wel naar meer smaakte en waar ik wel wat meer van had willen zien in deze film.

Warcraft 01

Warcraft was niet perfect, maar ik ben best optimistisch over een mogelijke sequel! Het kan zeker beter en deze film verdient de kans om ons dat te bewijzen. Ik hoop wel op iets meer actie en iets meer gewaagdheid daarin in het vervolg, maar nu moeten we het doen met Warcraft: The Beginning en die moet het weer doen met 3 en een halve ster van PrutsFM.

De Geschreven Review Van Warcraft