Review X-Men Apocalypse

Je kan bukken, ontwijken, rennen, je verstoppen, maar er is simpelweg geen ontkomen aan. Comic book movies! Ze bestormen je letterlijk van alle kanten. De één is wat beter dan de ander, maar ik denk dat iedereen, jong of oud, man of vrouw zich er altijd wel mee weet te vermaken. Ik in ieder geval wel! Toch zijn er een paar gevallen waarbij zelfs mij dat niet is gelukt! X-Men First Class is daar een perfect voorbeeld van. Zal zijn jongere broer X-Men Apocalypse het er beter van af brengen!? Let’s find out!

Review X-Men: Apocalypse

X-Men Apocalypse, zijn iets oudere broer X-Men Days of future past vond ik persoonlijk, en waarschijnlijk vele andere met mij, ondanks de overdosis aan plotholes, simpelweg fantastisch. Met dezelfde regisseur in de regisseursstoel en die van X-Men 1 en 2 wat dat betreft, namelijk Bryan Singer, die een gedeelte terugkerende cast regisseert, zou je denken dat X-Men Apocalypse een sure thing zou zijn.

Ik heb nu al 2 alinea’s lang het weten te vermijden, om het over X-Men Apocalypse te hebben, simpelweg omdat ik dat eigenlijk niet wil. Het lijkt me alleen niet meer dan logisch het toch even snel over deze film te hebben, aangezien dit de review is natuurlijk. Bij voorbaat was ik niet te spreken over de jonge cast van de film en leek het me erg moeilijk tot onmogelijk om een van de bekendste en gevaarlijkste X-Men villians, namelijk Apocalypse, als karakter op te bouwen en te vernietigen in 1 film. De opbouw van de gevaarlijke Avengers schurk Thanos is al een paar Marvel films aan de gang en het derde deel van The Avengers word zelfs verdeeld in 2 films.

Je hebt me door he! Ik verander weer van onderwerp. Ok, hier gaat ie! X-Men Apocalypse was knikkebollend saai, slecht geacteerd, en dit hand in klauw met een zwak en voorspelbaar verhaal. In de hoofdrol hebben we een onderontwikkelde slechterik die de wereld wilt vernietigen. Hij wandelt letterlijk simpelweg van gebeurtenis naar gebeurtenis, omringd door een paar mutant maatjes die voor alle actie moeten zorgen, want zijn superpower is voornamelijk zijn doordringende blik. Het kleine beetje acteertalent die in deze film gecast is, wordt verspilt en de nieuwe geïntroduceerde ”acteertalenten” kunnen simpelweg niet acteren.

Final trailer X-Men: Apocalypse

De special effects waren meestal zeer matig, en het kleine beetje echte actie was verre van interessant. Bekende X-Men als Storm, Psylocke en Angel worden een beetje als nutteloze side karakters aan het verhaal geplakt. De beste scène uit de film was die van Quicksilver, maar de manier waarop dat gedaan is zal je heel bekend voorkomen.

Ik had het graag anders gewild, dat meen ik serieus, maar X-Men Apocalypse krijgt van mij 2 van de 5 sterren en ik hoop van harte dat jij je er wel mee kan vermaken.

Review X-Men: Apocalypse