Review xXx The Return Of Xander Cage

Sequel 10 jaar te laat? Check! Sequel waar inmiddels geen hond meer op zit te wachten? Check! Sequel met een actieheld van middelbare leeftijd? Check! Welkom bij de review van,Triple X The Return Of Vin Diesel’s Stunt Doubles!

Review xXx The Return Of Xander Cage

Kort na de eeuw wisseling maakte de hele wereld kennis met Vin Diesel. Een larger than life acteur die na een paar kleine rollen te hebben gespeeld in onder andere Saving Private Ryan, flink wat indruk maakte met de actiefilms, The Fast And The Furious en xXx. Als tiener was ik er heilig van overtuigd dat Vin Diesel de nieuwe Arnold Schwarzenegger of Sylvester Stallone zou worden en ons zou zegenen met actiefilm na actiefilm. In mijn ogen bezitte hij alles wat daarvoor nodig was. Het perfecte tough guy imago, een diepe intimiderende stem, een afgetraind lijf en matig acteertalent.

Vin Diesel images Vin in Saving Private Ryan HD wallpaper and background photos

Vin Diesel in Saving Private Ryan (1998)

Helaas is er in Hollywood niet veel nodig om je eigen carriere om zeep te helpen, als acteur hoef je maar 1 slechte filmrol te accepteren en afhankelijk van hoe slecht die film presteert, loopt je carriere vaak onherstelbaar veel schade op. De kans op herstel hiervan is mogelijk, maar zeer klein. De carriere killers voor Vin Diesel waren  de 2 films, Babylon A.D en The Pacifier. The Pacifier heeft het kwa opbrengsten nog niet eens zo slecht gedaan, maar film critici hebben deze film dusdanig met de grond gelijk gemaakt, dat het voor altijd een zwarte veeg op Vin Diesel z’n CV zal zijn

Vin Diesel spreekt in voor Guardians of the Galaxy. I AM GROOT! in verschillende talen

Naast het uitbrengen van Fast en Furious films en honderden keren te hebben geroepen I AM GROOT! in Guardians Of The Galaxy, durft bijna niemand Vin Diesel meer in te huren voor iets nieuws of iets anders. Dus gebruiken ze hem maar voor iets ouds en bekends. Riddick is al aan de beurt geweest, het is dus nu aan Xander Cage om ons te laten zien dat Vin Diesel inmiddels te oud is om dan maar ook de meest simpelste stunts uit te voeren en hij maar beter achter het stuur kan blijven zitten met zijn gordel om.

Trailer xXx: The Return of Xander Cage

Triple X The Return Of Xander Cage is de derde film uit de reeks en de tweede met Vin Diesel als xXx. De tweede film zagen we rapper Ice Cube ”schitteren” als xXx en het mag als wonder worden beschouwd dat die film niet de carriere killer voor hem is geweest. In xXx 2 word beweerd dat Xander Cage dood is, maar godzijdank is dat dus niet zo. Verwacht daar verder geen uitleg over in de derde film, hij leeft gewoon nog, KLAAR!

Wederom heeft de regering xXx nodig voor een of andere klus die een normaal geheim agent nooit zou kunnen klaren, want de training die normale geheim agenten ondergaan, zijn natuurlijk niet voldoende voor het grijpen van de behendige bad guys. Ze hebben een geheim agent nodig met dezelfde dope skills als die van de bad guys, skills zoals, skateboarden en snowboarden. Het verhaal is zo simpel als dat je zou verwachten en doet tevergeefs haar best om je zo nu en dan volledig van de wijs te brengen. Bad guys die plots geen bad guys meer zijn en good guys die plotseling bad guys blijken te zijn je kent het wel. xXx staat er ditmaal ook niet alleen voor, want hij krijgt hulp van een hele groep aan xXx’S OF HOE JE DAT OOK SCHRIJFT!

Vin Diesel in xXx: The Return of Xander Cage

Hetgeen waar het bij xXx natuurlijk om gaat is de actie en vette stunts, en hier is het waar de stunt doubles, de green screen en de computer effecten, alles overnemen. Het kan bij een actiefilm bijna niet anders dat een stunt double de meest gevaarlijke stunts uitvoert, maar bij xXx 3 is het gewoonweg lachwekkend dat ze ons proberen te laten geloven dat het Vin Diesel is waar we naar kijken tijdens deze stunts. Het was regelmatig te zien dat met behulp van CGI Vin Diesel zijn hoofd is geplakt op dat van een stunt double. Maar dat terzijde, waren de meeste stunts niet alleen ongeloofwaardig, want dat kan ik ze nog vergeven, maar gewoonweg schandalig fake. Tot slot ben je -althans in mijn ogen- als actiefilm niet serieus te nemen als actie veteranen zoals Donnie Yen en Tony Jaa ook nog eens afhankelijk zijn van stunt doubles. Vergeet niet dat het een actiefilm is voor de kids, dus je hoeft geen spatje bloed te verwachten.

Ik heb regelmatig hardop kunnen lachen tijdens deze film, ik moet erbij zeggen dat dit vaker gebeurde op momenten waarbij dit niet helemaal de bedoeling was. xXx 3 neemt zichzelf duidelijk niet serieus, dat zul je gauw genoeg merken en daarvoor beloon ik deze film met 2 sterren!

xXx The Return Of Xander Cage

Ga je xXx: Return Of Xander Cage kijken?

Bekijk De Uitslag