Review: Rogue One A Star Wars Story

Niet zo lang geleden en niet zo far far away, namelijk op onze eigen planeet in onze eigen melkweg, kocht Disney Lucasarts van George Lucas, voor wat wisselgeld van 4 miljard dollar. In 2015 releasde Disney het 7de deel in de Star Wars saga genaamd, Star Wars Episode 7 The Force Awakens. Met een opbrengst van meer dan 2 miljard dollar wereldwijd, verdiende Disney in 1 klap 50% van hun investering terug en werd Star Wars Episode 7 op Avatar en Titanic na, de hoogst scorende film aller tijde. Op Episode 8 moeten we nog even wachten, maar Rogue One A Star Wars Story is nu onder ons, om de fans even warm te houden tot het volgende deel uit de main serie.

Review: Rogue One A Star Wars Story

Ik wil gelijk beginnen over het beste wat Rogue One te bieden heeft, namelijk het verhaal! Spoilers krijg je van ons op PrutsFM sowieso niet, dus lees lekker verder.
Chronologisch, speelt Rogue One zich af, precies tussen de 2 Star Wars trilogieen in. Dat betekent dat Anakin Skywalker de transformatie al heeft gemaakt, naar de beruchte Darth Vader, maar dat Princess Leia, Luke Skywalker en Han Solo elkaar nog niet hebben gevonden. Hoewel het verhaal wel perfect aansluit op het begin van Episode 4 A New Hope en niet bepaald continuiteit heeft op Episode 3 Revenge Of The Sith.

Rogue One: A Star Wars Story Trailer

Alles in Rogue One draait om de Death Star, ik ga er stiekem vanuit dat elke lezer van deze review weet wat dat is, zo niet, dan weet je dat heel goed na het zien van de film, dus ik bespaar je de uitleg. Je leert en komt van alles te weten dus, over de Death Star, PUNT! Het verhaal lijkt simpel, maar het is duidelijk dat het geschreven is om wat onduidelijkheden uit Episode 4 op te helderen en daar slaagt Rogue One met gemak in.

Rogue One is tot aan de nok gevuld met karakters, precies wat je zou verwachten van Star Wars. De een is wat interessanter dan de ander, maar elk vervullen hun rol prima. De ietwat matige en van sommige personages bijna, onverwachts slechte acteerprestaties is 1 van de weinige negatieve opmerkingen die ik heb over Rogue One.

Rogue One

De cinematography van de film is echt prachtig! Ik had vaak zoiets van, ah met dit soort scenes, camerawerk en special effects krijgt Star Wars het altijd voor mekaar om de fans exact te geven wat ze willen. De space battles zijn pure eye candy en ondanks dat het eerste gedeelte van de film een beetje traag van start gaat, word alles goed gemaakt met de rest.

rogue-one-a-star-wars-story-imperial-walker

Het word al vroeg in de film duidelijk, eigenlijk meteen vanaf het begin, dat ze met Rogue One duidelijk wilde laten zien dat ze een beetje hun eigen ding deden en dat deze film een spin off is die niet bij de main story hoort. Grotendeels is dit ten goede van de film, maar er waren wat momenten dat het een beetje backfired. Een perfect voorbeeld hiervan is de muziek. Je word een beetje geteased met de beroemde en prachtige Star Wars muziek, alleen om plots verrast te worden met een hele andere tune, waar ik vervolgens met een verbaasd en verward gezicht naar moest luisteren.

De kans is zeer groot dat na het zien van Rogue One je met hele andere ogen naar Episode 4 A New Hope gaat kijken. Disney krijgt het met Rogue One voor mekaar om ons te herinneren aan al het moois wat nog gaat komen in de Star Wars reeks, maar in dit geval misschien zelfs nog belangrijker, al het moois wat we al hebben gehad.

4 dikke sterren uit de PrutsFM galaxy voor Rogue One A Star Wars story!