Review Wally: The Penguins Of Madagascar

Een animatie, altijd lastig. De meeste zijn nogal flauw en ze worden snel kinderachtig. Wally ging voor PrutsFM naar The Penguins Of Madagascar, om te checken of je van de film gaan schuddebuiken. The Penguins Of Madagascar draait vanaf 3 december in de Nederlandse bioscopen. Wil jij ook films als eerste zien, en daar een stukkie over schrijven? Meld je aan op contact@prutsfm.nl en ga op filmpad!

Wat: Na een korte geschiedenis les over waarom de 4 pinguïns besloten hebben hun saaie leventje op Antarctica achter zich te laten, zit je meteen in een film vol met bijdehante geintjes en streken van de 4 boezemvriendjes. Het verhaal word heerlijk simpel gehouden, komt snel op gang, en gaat simpel gezegd over een kleine kwestie van wraak. Al gauw word je geïntroduceerd met de schurk van de film, een grote paarse octopus, die niks lievers wil dan alle pinguïns wereldwijd een vogelpoepie te laten ruiken. Zijn motivatie en beweegredenen hiervoor zijn het leukst om zelf te ontdekken tijdens het kijken van de film, en zal ik ook verder niet voor je verklappen.

En: De lieve kleine schattige pinguïns die stiekem toch wel de show stalen in de Madagascar filmserie hebben eindelijk een eigen film gekregen. De vraag is nu of het kwartet van zwart witte misdadigers het in zich hebben, om nu met z’n vieren een eigen film op hun kleine schoudertjes te dragen? Ik weet eerlijk gezegd niet in hoeverre pinguïns schouders hebben, maar JA! het lukt ze! Met wat hulp moet ik er wel bij zeggen….De 4 pinguïns hebben het samen voor elkaar gekregen om tot aan de aftiteling het hele publiek aan het lachen te houden. Tijdens hun missie om snode plannen van de octopus te dwarsbomen krijgen ze hulp van een ander team van dierenvriendjes, die ook een grote bijdrage leveren aan de humor van de film. Dankzij de geweldige chemistry van de 4 beestjes en de constante stroom van onderbroekenlol slagen de pinguïns er gelukkig in om de aandacht op zichzelf te houden, en de touwtjes niet uit ”vinnen” te geven……………..get it? Zo zorgen ze ervoor, dat de pinguïns nu niet zelf het slachtoffer worden om gedeeltelijk overschaduwt te worden in hun eigen film.

Conclusie: Van mij mag Penguins Of Madagascar zich vergelijken met de betere animatiefilms als bijvoorbeeld Shrek en Despicable Me, maar zal de film niet snel vergeleken worden met de giganten uit de animatiefilm wereld als bijv. Toy Story of The Incredibles. Gelukkig is de film zeer vermakelijk voor jong en oud, en is het een must see voor liefhebbers van het animatiefilm genre

Peguins Of Madagascar krijgt van mij 3 van de 5 sterren en zal ongetwijfeld effect hebben op je lachspieren.

Beelden: youtube.com | Foto's: teaser-trailer.com