Review: The Big Short

Toen Markie mij vroeg of ik voor PrutsFM naar The Big Short wilde gaan, moest ik eerst even wat informatie inwinnen over deze film, want ik had er echt nog nooit van gehoord. Nadat ik de cast had gezien, en er wind van kreeg dat deze film hoogstwaarschijnlijk naar huis zou gaan met een hele rits aan Oscars, wist ik nog steeds niet wat mij te wachten stond. Het verhaal van The Big Short is ook niet bepaald één waarvan je zou denken dat het volle bioscoopzalen zou trekken, maar als je je daardoor laat tegenhouden om naar deze film te gaan, ben ik bang dat je een van de beste films uit 2016 of eigenlijk 2015 zou mislopen.

Review: The Big Short

Herinner jij je het instorten van de huizenmarkt in de Verenigde Staten ongeveer 10 jaar geleden nog? Ik wel, maar veel had ik je er niet over kunnen vertellen! The Big Short heeft je daar gelukkig genoeg over te vertellen, maar zoals ik zei, niet bepaald een verhaal wat je naar de bioscoop zou trekken, of wel? Gelukkig had de maker van deze film, dat duidelijk zelf ook in zijn achterhoofd zitten, en heeft met dat in gedachten, voor de kijker een niet minder dan fantastische film in elkaar gezet, met een A-list cast om hem daarbij te helpen.

Trailer The Big Short

PLOT: We zien deze tragische crisis onder andere vanuit het perspectief van een hele aparte goochemerd, gespeeld door Christian Bale, die de crisis in kwestie, jaren van tevoren al zag aankomen. Wat zou jij doen met bepaalde voorkennis? Precies! Daar zoveel mogelijk geld aan verdienen Langzamerhand volg je ook de perspectieven van andere groepen mensen die wind krijgen van deze voorkennis en natuurlijk niks lievers willen dan daar ook een graantje van mee te pikken.

Review: The Big Short

Top cast!

Het lijkt in het begin allemaal heel verwarrend, maar de regisseur weet op hele simpele, en zo nu en dan humoristische wijze, alles tot in de puntjes voor de kijker uit te leggen. Met een goeie dosis aan onverwachtse humor, gebruikt de regisseur zijn sterrencast perfect, en zorgt hij ervoor dat de film je geen moment verveeld! Ik had nooit gedacht, dat een film over de val van de huizenmarkt in de V.S me zo zou boeien, en dat ik kan zeggen, dat als ik deze film in 2015 had gezien, mijn top 10 beste films van 2015 er iets anders had uitgezien.

Bam! 4 en een halve ster voor The Big Short!

Review The Big Short

Fuck Enzo Knol, hiiiieeeeerrrr is Wally. Wordt lid van zijn YouTube kanaal Vierkante Ogen. Klik dan!