Een Lyrische Review Van Creed

Sylvester Stallone keert wederom terug als Rocky in de Rocky Spin-off genaamd Creed. Maar ondanks, Sly Stallone zijn Oscar waardige performance, en dat bedoel ik niet eens sarcastisch, Stallone is namelijk VERDIEND genomineerd voor een Oscar in de categorie ”beste mannelijke bijrol” voor zijn rol in Creed, is hij niet degene om wie het gaat deze keer. Het gaat ditmaal om de door Michael B Jordan gespeelde Adonis Johnson, de bastaard zoon van Rocky’s voormalige tegenstander, trainer, en beste vriend Apollo Creed, die in Rocky IV **SPOILERS** tragisch in de ring om het leven kwam door de harde stoten van Ivan Drago.

Lyrische Review Van Creed

PLOT: Adonis is net als zijn vader, een echte vechter in hart en nieren. Hij wil dan ook niets lievers dan door Rocky Balboa getraind worden, om op een dag in de voetsporen van zijn vader te treden als legendarisch bokskampioen. Dat te hebben gezegd, heb ik de basis van het verhaal van Creed al aardig voor je uitgelegd. Tot mijn grote verbazing zit er veel meer diepgang in deze film dan ik ooit had durven dromen, en lijkt het me verstandig om daar verder niks over te verklappen.

De Officiële trailer van Creed.

Creed is simpelweg een van de beste films die ik in de afgelopen 5 misschien zelfs wel 10 jaar heb gezien. Niet alleen het verhaal heeft ontzettend veel diepgang, maar ook letterlijk elk personage in Creed heeft zijn eigen verhaal om te vertellen. De chemistry tussen Adonis en de rest van de cast is simpelweg fantastisch. Hoogstwaarschijnlijk komt dit door de super performances die echt alle acteurs geven. Sly Stallone geeft de Rocky-performance van zijn leven, en Michael B Jordan is op weg om een van de grote der groten te worden als hij zo doorgaat met zijn carrière, en ver uit de buurt blijft van zijn rol in The Fantastic Four.

Lyrische Review Van Creed

De gevechten in de film zijn de meest realistische gevechten die ik persoonlijk ooit heb gezien in een boksfilm. Het is overduidelijk dat de acteurs hun hart en ziel hebben gestoken in het neerzetten van de meest realistische confrontaties. Als je me niet gelooft, kan je op YouTube een clip opzoeken van Michael B Jordan die tijdens de opnames van een van de vechtscènes, per ongeluk knock-out word geslagen door zijn tegenspeler.

Markie is ook de beroerste niet, dus hier het YouTube filmpje waar Wally zo lyrisch over vertelt. Michael B Jordan gaat per ongeluk knock out tijdens de opnames van Creed.

De muziek in de film, het tempo van de film, bijna alles was perfect. Ik liep de voorstelling uit met het gevoel alsof ik een rondje om de wereld kon rennen. Dit nieuwe underdog verhaal mag zeker vergeleken worden met het eerste deel van de Rocky films en streeft zijn voorganger eigenlijk in elk opzicht met gemak voorbij.

Lyrische Review Van Creed

Ik heb nog niet èèn film hier op PrutsFM een score van 5 van de 5 sterren gegeven, maar eens moet de eerste keer zijn, en ik kan me geen betere film bedenken om dat bij te doen dan Creed! Markie moest even 2 keer vragen of ik dat zeker wist, maar geloof me als Markie deze film heeft gezien, plakt hij er persoonlijk nog 5 sterren achter. 5 van de 5 sterren voor Creed!

Lyrische Review Van Creed

Wist je dat Wally ook een eigen YouTube kanaal heeft? Hij maakt zich nogal druk om van alles en nog wat. Maar vooral over films. Suscriben op doe je hier. Klik!