PrutsFM, Wally, John Wick, review, trailer, bioscoop, Keanu Reeves, film

Wally is dol op actiefilms, je kan hem dus ook met een gerust hart naar de kneiter harde film John Wick sturen voor een pracht review. Wil jij ook films als eerste zien, en daar een stukkie over schrijven? Meld je aan op contact@prutsfm.nl en ga op filmpad!

Review Prutser Wally: John Wick

Met grote trots kan ik zeggen: Ik ben een 90’s kid! Want als 90’s kid ben ik opgegroeid met echte actiefilms van echte actiehelden! Actiehelden zoals, Arnold Schwarzenegger, Jean Claude van Damme, Sylvester Stallone en Bruce Willis. Omdat ik opgegroeid ben met zulke actiehelden, stoort het mij dat vandaag de dag de echte, keiharde, no bullshit actiefilm bijna niet meer voorkomt. In de plaats daarvan moeten we ruimte maken voor van die op tiener gerichte films die zichzelf actiefilms durven te noemen als bijv: The Hunger Games, Divergent en The Maze Runner. Als er dan een keer een veelbelovende actiefilm lijkt uit te komen, dan worden deze films vaak gestript van het bloed en/of grof taalgebruik met als doel een wat jonger publiek naar de bioscopen te lokken. Toen was daar ineens John Wick

Wat: John Wick is een film over een gepensioneerde huurmoordenaar die na een, voor hem tragische, maar ontzettend simpele gebeurtenis besluit om wederom zijn wapens op te pakken en het in zijn eentje tegen de gehele Russische maffia op te nemen. Dat is alles, meer hoef je nu niet te weten, en meer heb je ook niet nodig. In de hoofdrol hebben we Keanu Reeves, je weet wel Neo van The Matrix Trilogy, een acteur die letterlijk elke rol speelt alsof hij een robot is bedekt met menselijke huid gestript van al zijn emoties. Gelukkig past ditmaal zijn emotieloze performance perfect bij zijn personage, het verhaal, en siert het de film in het algemeen.

En: Je kan je (na een beetje een trage start van de film) voorbereiden op een bikkelharde, snoeiharde, keiharde mega vette actiefilm. Ben je fan van de old skool actiefilms als Die Hard of van de wat betere actiefilms van tegenwoordig als bijvoorbeeld Taken en ben je niet vies van een beetje grof geweld, dan ben je bij deze film aan het juiste adres. De kogels zullen tot aan het einde van de film om je oren vliegen, en je zult getuige zijn van een bodycount waar Rambo nog jaloers op zal zijn.

Conclusie: Vanaf het moment dat de actie losbarst zal je tot aan de aftiteling op het puntje van je stoel zitten. Elke actiescene is puur genieten, goed gecoreografeerd, zeer gewelddadig en zal voor elke fan van het actie genre gegarandeerd bevredigend zijn. Ik hoop dat de regisseurs van tegenwoordig met John Wick als voorbeeld, een beetje lef tonen en de volwassene actiefilm liefhebber vaker dit soort films geven.

John Wick krijgt van mij 4 dikke van de 5 sterren en is keihard genieten!

Beelden: youtube.com | Foto's: teaser-trailer.com