Review American Made

Volgens een artikel geplaatst op Boxofficemojo.com is het afgelopen weekend, het slechtse box office weekend voor films in de afgelopen 20 jaar. Wat ik van dit artikel heb begrepen, hebben de top 12 films die momenteel in de bioscoop draaien, bij mekaar nog geen 50 miljoen dollar binnen gehaald. Dit is dus in 20 jaar tijd niet voorgekomen. Ik vraag mij af of na het fantastische, Edge Of Tomorrow, regisseur Doug Liman en acteur Tom Cruise, met hun volgende samenwerking hier verandering in kunnen brengen, met het waargebeurde verhaal, American Made.

Review American Made

American Made is in ieder geval een must see film! Dat is nog eens met de deur in huis vallen, niet?

Review American Made

PLOT: American Made vertelt het waargebeurde verhaal van piloot Barry Seal, die in de jaren 80 door de C.I.A werd gepakt met het smokkelen van sigaren. De C.I.A sluit hem niet op, maar rekruteert hem simpelweg om eigenlijk zijn smokkel werkzaamheden voort te zetten, maar dan in dienst van hun, onofficieel natuurlijk.

Review American Made

Al gauw vormt zich probleem na probleem, en voordat Barry het weet staat hij oog in oog met niemand minder dan Pablo Escobar en het hele Medellin cartel, die ook staan te poppelen om gebruik te maken van Barry zijn smokkel vaardigheden. Het verhaal gaat eigenlijk direct aan het begin van de film van start en weet de rest van de film geen vaart te minderen.

Review American Made

Ik weet niet hoe de man het voor mekaar krijgt, maar keer op keer weet Tom Cruise mij te verrassen en zelfs weg te blazen met zijn performances. Zelfs in matige films als The Mummy weet Tom Cruise een uitblinker te zijn.

Review American Made

Ditmaal is Tom uitblinker in een alles behalve matige film en lukt het hem een ijzersterke film met een fantastisch script praktisch in zijn eentje op zijn schouders te dragen. De gebeurtenissen in deze film zijn niet bepaald om om te lachen, maar het duo van regisseur Doug Liman en zijn ster Tom Cruise weten met deze film toch telkens de lachspieren te vinden door een komische draai te geven aan de benarde situaties waarin Barry Seal zich constant in bevindt.

Review American Made

CONCLUSIE: American Made is een beetje te vergelijken met Martin Scorsese’s The Wolf Of Wall Street. Bikkelhard en grof, maar zeker weten een stuk minder vulgair en het voelt wat realistischer aan. Als er een film is die je nog MOET zien voordat de zomer aan z’n eind komt is het American Made wel!

Hier op PrutsFM wordt American Made door mij beloond met 4 en een halve ster!

Review American Made

Foto's: Universal