Review:The Magnificent Seven

Het was een kwestie van tijd voordat Hollywood een klassieke western zou remaken. Persoonlijk ben ik opgelucht dat ze Sergio Leone zijn klassiekers nog even met rust laten, maar ik hou mijn hart vast. The Magnificent Seven is een remake van de gelijknamige western uit 1960, die op zijn beurt weer een remake is van een Japanse samurai film genaamd Seven Samurai.

Review:The Magnificent Seven

Iedereen is erg te spreken over de cast van The Magnificent Seven, bestaande onder andere uit Denzel Washington, Chris Pratt aka Starlord en Ethan Hawke. Toch vind ik dat deze cast volledig in het niets valt vergeleken met de cast van het origineel, die bestond onder andere uit Steve McQueen, Charles Bronson en Eli Wallach. Denzel Washington word voor de zoveelste keer herenigd met regisseur Antoine Fuqua om ditmaal het wilde westen onveilig te maken.

The Magnificent Seveb – Official Trailer

Mijn persoonlijke verwachtingen van The Magnificent Seven waren, na het gezien te hebben van de trailers, niet zo hoog. Ik ben na afloop van de film, gelukkig noch verrast noch teleurgesteld de bioscoopzaal uitgelopen. Zo een beetje alles wat deze film doet is simpelweg, OK. Het verhaal is simpel, de acteerprestaties van de cast waren absoluut niet bijzonder, en de actie zorgde er niet voor dat ik op het puntje van me stoel ging zitten. Er zaten een paar humoristische stukjes door de film verspreid, maar je zult hier niet de longen van uit je lijf  lachen.

1401×788-the-magnificent-seven

Wat ik erg jammer vond, was dat ik de gehele film lang het gevoel had alsof ik naar een kinderfilm zat te kijken. De film was volledig gestript van bloed, grof geweld en vies taalgebruik. Bij mij werd de indruk gewekt, alsof het wel het doel was van de regisseur om deze film te maken voor een wat volwassener publiek, maar dat de studio hem onder druk heeft gezet om de film toch zo te laten editen dat het uiteindelijk geschikt zou zijn voor 12 jaar en ouder.

Afbeeldingsresultaat voor The Magnificent Seven 2016

Ik denk dat het de film beter had gestaan als we af en toe wat bloed zagen rond spetteren, gecombineerd met een goeie F-BOMB zo nu en dan, dan hadden we tenminste een film gehad dat zich afspeelde in het wilde westen, nu is het een actiefilm voor kids wat zich afspeelt in het milde westen.

Vermakelijk voor jong en oud dus, is The Magnificent 7 zeker! Maar vanwege de algehele middelmatigheid van de film, en het gebrek aan keiharde actie krijgt deze film van mij 2 en een halve ster.

Review:The Magnificent Seven