For Honor review

Ik denk dat ik wat beter had moeten opletten op school tijdens geschiedenis, want ik had namelijk geen flauw idee dat ridders, vikingen en samurai’s gezworen vijanden van elkaar waren. Dat! en dan was ik nu niet in de drugs business werkzaam geweest. Natuurlijk is hier beide niks van waar, maar in the world of videogames is alles mogelijk. Gelukkig maar, want anders hadden we deze epic mix van historische figuren nooit gehad en had Kratos zich niet plots in een hele andere mythologie bevonden in het aankomende vierde deel van God Of War. Na een week me te hebben vermaakt met de story en de mutiplayer van For Honor is hier dan nu eindelijk de review om jullie te laten weten of de game inhoudelijk net zo epic is als aan de oppervlakte.
Review For Honor

Verhaal: De ridders, vikingen en samurai’s hebben elk een eigen story, met elk een zwak verhaal, gevuld met gezichtsloze en vergeetbare karakters. Je doet over de gehele story mode, misschien 5 uur en kies je voor de hard of realistic moeilijkheidsgraad, dan misschien 6 of 7 uur. Elke level uit de story, is super lineair waar ook niet veel in valt te exploren. Als je goed oplet, moet het zelfs mogelijk zijn om, het kleine beetje aan collectibles dat er is, in 1 playtrough mee te pakken.

Gameplay For Honor

Je kan de story mode beschouwen als een 5 uur durende training en tutorial voor de multiplayer. Ik had er verstandig aan gedaan, om me eerst wat langer in de story mode te verdiepen, want na 5 missies kreeg ik nog steeds on-screen prompts te zien over hoe ik enemies moet counteren, moet throwen en/of moet parryen. Beter dat je dat allemaal leert tijdens de story mode, dan in de multiplayer, want geloof me dat bespaart je heel wat ergernis.

Multiplayer: De multiplayer is dus hetgeen waar het hier allemaal om gaat. Voor het feit dat dat zo is, voelt het wel een beetje magertjes aan allemaal. Er zijn maar 3 game modes om te spelen en 12 verschillende karakters om dit mee te doen. Je hebt je standaard team deatmatch en dominion, maar het komt eigenlijk bijna allemaal op hetzelfde neer en dat is zoveel mogelijk enemy players op brute wijze van hun leven beroven.

Een groot vereiste voor deze multiplayer, is het hebben van een goed reactievermogen. Sta je tegenover een andere speler dan is het aan jou om elk van zijn aanvallen te blokken of te counteren met behulp van rode pijlen die aangeven vanaf welke richting deze aanvallen komen. Hoe meer en hoe beter je speelt hoe sneller je level-up gaat en hoe meer nieuwe en betere gear je vrijspeelt. Ik haalde de meeste lol uit de multiplayer matches door te spelen met 2 of 3 vrienden. Het is belangrijk om te spelen met een team wat bezit over wat goeie skills, anders zul je snel door het vijandelijke team gedomineerd worden.

For Honor: Multiplayer and Single-Player First Impressions

Het komt natuurlijk niet als een verrassing, dat met veel gear om vrij te spelen, en het feit dat het een Ubisoft game is, je direct wordt geconfronteerd, met micro-transactions. Ik durf me eigen honor erop te wedden dat we straks ook worden doodgegooid met dlc zoals nieuwe game modes en meer karakters, die eigenlijk vanaf het begin al in de main game hoorden te zitten en niet verstopt achter een season-pass.

forHonor_Warriors_wip_v1

De vele connectie issues moeten snel aangepakt worden, want er is niks vervelenders dan, dat er midden in een potje team deathmatch een nieuwe host uitgezocht moet worden. Grappig genoeg bedenk ik me eigenlijk direct iets wat toch vervelender is en dat is de ”always online” functie van de game. Na veel irritatie met de connectie issues van de mutiplayer, besloot ik af en toe maar weer aan de story mode te beginnen, alleen om soms aan het eind van een missie abrupt terug gestuurd te worden naar het hoofdmenu, omdat ik de connectie met de server kwijt was. Dit is natuurlijk onacceptabel en zorgde er soms voor dat ik de game maar gewoon afsloot.

De vervelende always online en de connectie issues van de game, zorgen voor het aftrekken van een halve ster en dus beloon ik For Honor met 3 en een halve ster.

Game Review For Honor