Call Of Duty: Black Ops 3 Beta Review

Het afgelopen weekend stond voor mij helemaal in het teken van Call of Duty aka COD. Net zoals duizenden andere gamers die de game gepreordered hebben, had ik dankzij PrutsFM, toegang tot de online multiplayer beta versie, van de aankomende nieuwe COD game, Call of Duty: Black Ops 3. Ik heb de laatste 2 games uit de franchise, Ghosts en Advanced Warfare, compleet overgeslagen. Dit omdat, na het spelen van 4 games uit de franchise, de herhaaldelijkheid er bij mij flink was ingeslagen. Je zou denken dat iemand die 2 jaar lang geen COD heeft gespeeld, overladen zou worden met allemaal nieuwe toevoegingen aan inmiddels de 12de game uit de main serie……………toch? Ik hoopte dat wel tenminste!

Call Of Duty: Black Ops 3 Beta Review

Black Ops 3 is de tweede COD game exclusief voor next gen, de game ziet er dan ook prachtig uit en runned met een zeer soepele 60 frames per seconde. Jammer genoeg is dit een van de weinige positieve dingen die ik over de game te zeggen heb, want verder is alles wat je van COD gewend bent en al meerdere malen eerder heb gezien weer aanwezig en hoef je verder weinig nieuws te verwachten.

Stukje gameplay Call Of Duty: Black Ops 3 Beta

Na een paar potjes inkomen, was ik weer helemaal gewend aan de vertrouwde controls. Sterker nog, na diezelfde paar potjes had ik het ook al heel snel weer gezien. Begrijp me niet verkeerd, ik heb flink doorgezet hopend op wat nieuws, maar bij mij sloeg de verveling al weer snel toe. Team Deathmatch is de game mode waar ik me het meest mee bezig heb gehouden. Al gauw steeg me bodycount flink, maar dat ging helaas hand in hand met flink wat vertrouwde frustratie. Frustratie die voortkwam uit dingen zoals, campers of over-powered weapons.

Call Of Duty: Black Ops 3 Beta Review

Maak je deel uit van een team dat nog een beetje aan het leren is, dat keren alle kansen zich heel snel tegen je. Net zoals voorafgaande delen worden namelijk de betere spelers flink beloond met heftige scorestreaks en de wat minder goeie spelers bijten daardoor flink in het stof. De neigingen om de controller door de kamer te smijten werden dan ook alleen maar onderdrukt omdat een nieuwe controller 60 euro kost.

Call Of Duty: Black Ops 3 Beta Review

Omdat ik Advanced Warfare aan me voorbij heb laten gaan, is de toevoeging van het double-jumpen en het wall-runnen voor mij de grootste nieuwe verandering, gelukkig went dit snel en voordat ik het wist voelde ik me net Spiderman met een assault rifle, rennend tegen hoge muren aan.

Call Of Duty: Black Ops 3 Beta Review

De handvol maps die je in de beta tot je beschikking hebt om bekende game modes zoals, Team Deathmatch en Search and Destroy uit te proberen, zijn zoals je van COD zou verwachten, erg klein en claustrofobisch. De echte COD lover ziet dit natuurlijk liever niet anders, maar het brengt wel weer een paar lastige issues met zich mee. Zo nu en dan spawnde ik letterlijk voor de voeten van een enemy player of erger nog, was mijn hele team slachtoffer van een goeie spawn killing.

Trailer Call Of Duty: Black Ops 3

Het costumizen van je load-out is wederom helemaal aan jou. Pick 10 van wat je wil. Wil je maar 1 perk en meerdere attachments op je wapen? Dan mag dat. Take your pick, as long as you pick 10. Kies 3 scorestreaks die jou het vetst lijken en je bent BIJNA klaar voor combat. Een van de nieuwe toevoegingen aan de gameplay is de mogelijkheid om ook nog een specialist class uit te zoeken. Afhankelijk van welke class je neemt, krijg je dan 2 extra vaardigheden om uit te kiezen. Deze vaardigheden verschillen enorm, zijn leuke en welkome toevoegingen aan de gameplay, maar zijn helaas niet de ultieme gamechangers waarop ik had gehoopt.

Call Of Duty: Black Ops 3 Beta Review

Voor de die-hard COD lover is dit allemaal misschien meer dan genoeg, maar voor iemand die graag wat vernieuwing in de franchise had gezien is dit niet de COD game die jou weer maanden lang achter je computer vastgeplakt gaat krijgen. Ik kan wel 32 positieve tegen 32 negatieve dingen tegen elkaar opwegen, maar COD blijft voor mij niet het ”Slagveld” waarin ik me opnieuw wil begeven. Deze franchise heeft in mijn ogen een flinke make-over nodig, of sterker nog een zware ”Operation” om de game bij veel weggelopen fans zoals ik, weer uit de memory ”Locker” te krijgen.

Call Of Duty: Black Ops 3 Beta Review

Deze beta, was helaas voor mij niet voldoende om me weer helemaal excited te krijgen voor COD, zodat ik net als bij de release van sommige voorafgaande delen, weer om 12 uur ’s nachts al bij de deur van Game Mania ga staan, om zo snel mogelijk de game in handen te krijgen, vervolgens naar huis te racen, zodat ik die avond nog kan gaan knallen. JA JE LEEST HET GOED zo een grote fan was ik!

2 sterren voor de looks! Misschien dat de volledige game er een paar bij kan verdienen, maar dat is een flinke role of the Dice.

6 november is het zover, dan is Call Of Duty: Black Ops 3 online en in de winkel te verkrijgen.

Call Of Duty: Black Ops 3 Beta Review