Review Ghostbusters Die Met vrouwen Dus...

Als Wally eenmaal ergens aan begint, dan maakt hij het af ook! Zelden tot nooit kijk ik een film of speel ik een game en denk ik halverwege Fuck it, I quit! Na mezelf iets langer dan een uur gemarteld te hebben, met de alles behalve komische, scherpe en intelligente humor van de ”nieuwe” Ghostbusters film, zei ik letterlijk in me hoofd fuck it, I quit! Ik verliet de bioscoopzaal en ging wat nuttigers doen met de laatste uurtjes van mijn middag. Want geloof me, ALLES wat jij je nu kan bedenken om te doen, is een nuttigere besteding van je tijd, dan het kijken van de ”nieuwe” Ghostbusters! Bespaar jezelf de tijd, de moeite en het geld en vermijd deze film!

Review Ghostbusters

Het is onmogelijk voor iemand die is opgegroeid met de originele Ghostbusters, om naar deze film te kijken zonder een nostalgische bril voor zijn of haar ogen. Dat is eerlijk waar wel hetgeen wat ik wilde proberen, toen ik naar de persvoorstelling ging. Ik hoopte aangenaam verrast te worden en ik hoopte dat de super slechte trailers, waarvan ik alleen de allereerste heb gezien trouwens, een verkeerd beeld hadden geschept van de film.

Ghostbusters  – Official Trailer

De 4 nieuwe Ghostbusters, ik kan niet geloven dat ik ze zo noem, nemen elk niks bijzonders of unieks mee in hun performances. Melissa McCarthy speelt wederom hetzelfde personage als wat ze speelt in al haar andere films of haar serie, alleen ditmaal als ongeloofwaardige wetenschapper. Kristen Wiig speelt exact dezelfde type dame die zich nooit helemaal op haar gemak voelt, en een beetje ongemakkelijk met de dingen omgaat, net als in BridesMaids, en actrice Kate Mckinnon verkocht haar rol als scientist totaal niet. Ik wil het niet eens hebben over de stereotype, hysterisch schreeuwende black woman als het laatste lid van het team. Vergelijk deze cast met de originele cast, of doe dat eigenlijk NOG maar niet.

PLOT: De chemistry tussen de 4 dames was ver te zoeken, vergelijk DIT nu eens met het origineel, of weetje wat, wacht daar ook maar even mee. De grappen waren vreselijk slecht geschreven, en van een of ander Nickelodeon-achtig niveau, compleet met fart en poop jokes. Het plot was super cliché, na een uur nog niet eens op gang gekomen, en het tempo dusdanig slecht dat mijn uurtje kijken aanvoelde als 3 uur. Moet ik het plot van het origineel erbij gaan halen over The Gatekeeper en The Keymaster!?

Check dat origineel dan!!!

Het punt wat ik probeer te maken en tegelijkertijd mijn oordeel van de film, is dat met of zonder nostalgische bril op je neus de nieuwe Ghostbusters film simpelweg kut is. Het enige wat deze film met het origineel gemeen heeft is de titel en die wordt goed te schande gezet. Vervang alle spoken in deze film met kakkerlakken en noem de film RoachBusters en je hebt geen enkele connectie meer met het origineel.

Ik heb de film bekeken met nostalgische bril op, maar niet gereviewed met de nostalgische bril. Als het een REMAKE was geweest met andere acteurs die dezelfde personages speelde, dan was een review doen zonder nostalgische bril een stuk moeilijker geweest. Het feit dat we het hier hebben over een slechte REBOOT, maakt de film al slecht genoeg zonder het te hoeven vergelijken met het origineel.

Het zou oneerlijk zijn om sterren te geven aangezien ik de film niet heb afgekeken. Ik durf je bijna te zeggen dat als ik de film had afgekeken ik voor het eerst geweigerd had een film een ster te geven. Geen sterren voor Ghostbusters!

Ghostbusters review