En Daar Is De Review Van Bad Neighbours 2

De comedy Bad Neighbours uit 2014 is een film die voor mijn gevoel niet de geschiedenis in zal gaan als een comedy klassieker. Sterker nog, een paar dagen na die film gezien te hebben was ik em alweer compleet vergeten. Het is dat ik plots een trailer van Bad Neighbours 2 voorbij zag komen dat ik lukraak werd herinnerd aan het bestaan van het origineel. PrutsFM stuurde mij naar de persvoorstelling van de sequel, en ik mag van geluk spreken dat ik geen dag langer aan me voorbij heb laten gaan voordat ik aan deze review begon, anders had ik alweer geen idee gehad wat te moeten schrijven.

PLOT: Bad Neighbours 2 is een simpele copy paste van Bad Neighbours 1. Een stel met een pasgeboren baby wonen naast een studentenhuis vol met, hoe kan het ook anders, studenten! Deze zorgen met o.a hun luidruchtige feesten, voor de hoognodige overlast. In deel 1 spreken we over een studentenhuis vol jongens en in deel 2 vol jonge dames, want de schrijvers zijn zo origineel en creatief, het spat van het scherm af. Er ontstaat om wat voor reden dan ook, bonje met de buren! Beide kampen doen er alles aan om elkaar het leven flink zuur te maken. Dit escaleert zo erg, dat zelfs de Rijdende Rechter zich hier niet mee zou bemoeien.

De trailer van Bad Neighbours 2, Wally is er dol op.

Er zijn hier en daar aan het verhaal wat kleine dingen veranderd, maar het script hoefde door de acteurs denk ik niet eens doorgelezen te worden, om te begrijpen waar ze aan begonnen. Sterker nog, het is overduidelijk dat meer dan 60% van de dialogen compleet zijn geïmproviseerd. Waar op zich niks mis mee is, mits het in het voordeel is van de humor. Helaas in het geval van Bad Neighbours 2, of deel 1 wat dat betreft, is het flink irritant om te zien hoe de 2 hoofdrolspelers, gespeeld door Seth Rogen en Rose Byrne, constant maar een zooi geïmproviseerde onzin naar mekaar aan het uitkramen zijn. Mede dankzij dit geïmproviseerde geratel van Seth Rogen, speelt hij exact hetzelfde personage als in al zijn andere films.

Seth Rogen, Rose Byrne en Zac Efron in Bad Neighbours 2

Ik heb een enkele keer, om de meest flauwe grappen uit de film, kunnen lachen als een boer met kiespijn, maar het grootste gedeelte van de film hield ik me kaken als dezelfde kiespijnige boer (dat is geen woord), stijf op mekaar.

Bad Neighbours 2 krijgt van mij 2 sterren en ik pas bij voorbaat voor deel 3!